Snelst groeiende e-learningbedrijven in Noord-Europa en Groot-Brittannië

Share Button

De meest innovatieve en snelst groeiende Europese start-ups op het gebied van onderwijstechnologie bevinden zich in Noord-Europa en Groot-Brittannië. Dat stellen Edxus Group en IBIS Capital. Edxus Group maakte deze week een top-20 bekend.

Dat Britse en Noord-Europese bedrijven hoog scoren, heeft volgens Benjamin Vedrenne-Cloquet, ceo van Edxus,  onder meer te maken met het overheidsbeleid  in die landen en een wijdverbreid gebruik van de Engelse taal in de academische wereld en het bedrijfsleven.

Frankrijk, een van de grootste onderwijsmarkten in Europa, scoort slecht. Dat komt volgens hem omdat grote, gecentraliseerde onderwijsmarkten de ontwikkeling van een vruchtbaar ecosysteem voor innovatieve e-learningbedrijven hinderen.

Trends

Uit de inzendingen kwamen enkele trends in de sector naar voren, zoals SaaS (software on demand), massive open online courses (moocs), gamification van content en gebruik van data om onderwijs te te personaliseren.

“We zijn onder de indruk van de omvang van de innovatie in Europa in zowel de academische wereld als het bedrijfsleven. De groeicijfers laten zien dat de ed tech boom een realiteit is in Europa. Het hoge aantal aanmeldingen en de bescheiden omvang van deze bedrijven laat ook zien hoe gefragmenteerd de Europese markt is”, zei Vedrenne-Cloquet.

De twintig meest innovatieve en snel groeiende e-learningbedrijven in de EdTech 20 van Edxus zijn (in alfabetische volgorde):

ALISON (Ierland)
Brightwave (Groot-Brittannië)
Classroom Monitor (Groot-Brittannië)
Coursio (Zweden)
Dnevnick (Rusland)
EPIC Learning (Groot-Brittannië)
FindCourses (Zweden)
GCSEPod (Groot-Brittannië)
InfoMentor (IJsland)
ITycom (Zwitserland)
Labster (Denemarken)
Languagelab (Groot-Brittannië)
Languagenut (Groot-Brittannië)
Mangahigh (Groot-Brittannië)
Mendeley (Groot-Brittannië)
Serious Games Interactive (Denemarken)
Siveco (Roemenië)
Sofatutor (Duitsland)
Twig World (Groot-Brittannië)
Virtual College (Groot-Brittannië)

Er kan niet meer gereageerd worden op dit bericht

Berichtnavigatie