Scholieren willen digitaler onderwijs

Share Button

youtubeVolgens ruim vier op de tien leerlingen (43 procent ) zijn de meeste leraren niet echt ict-bekwaam, omdat ze niet goed weten hoe bijvoorbeeld een digitaal schoolbord of een iPad werkt. Ruim de helft van de scholieren (53 procent) wil dat er meer digitale middelen worden ingezet in de les.

‘Ik heb de indruk dat scholen tien tot twintig jaar achterlopen op ict-gebied,’ geeft een scholier aan bij het 1V Jongerenpanel, een onderdeel van EenVandaag. Volgens sommige scholieren zijn er leraren die denken dat YouTube een tijdschrift is. “Ze kunnen vaak geen filmpje opstarten en zelfs tijdens een kijk/luistertoets moest de docent iemand bellen om het op te zetten”, aldus een scholier.

Onderwijstop

Gisteren werd in Amsterdam de International Summit on the Teaching Profession afgesloten, dé internationale onderwijstop waar 20 ministers van Onderwijs en 150 internationale docenten bij elkaar kwamen om onder meer te praten over de kwaliteit van leraren.

Het 1V Jongerenpanel bestaat uit meer dan 8.000 jongeren van 12 tot en met 24 jaar. Aan het online onderzoek, gehouden van 6 tot 12 maart 2013, deden 1.122 scholieren mee. De uitslag is na weging representatief voor drie variabelen, namelijk leeftijd, geslacht en spreiding over het land.

Er kan niet meer gereageerd worden op dit bericht

Berichtnavigatie