Scholieren bouwen zelf elektronische leeromgeving

Share Button

scholicaElektronische leeromgevingen (ELO’s) kunnen veel beter, vinden de vwo-scholieren Tom Schoffelen (15)  en Dante van der Heyden (16) uit Heerlen. Daarom besloten ze er zelf een te ontwerpen: Scholica. In juni wordt de nieuwe ELO gelanceerd.

Op scholieren.com leggen ze uit dat het nu “te veel gedoe is om bij bestanden te komen en cijfers in te zien.” Dante zette op papier wat er volgens hem beter kon en ging aan de slag met klasgenoot Tom, die eerder al Lifeschool had gemaakt, een plek waar scholieren samenvattingen en aantekeningen kunnen delen.

Socialer

Volgens Tom is Scholica veel gemakkelijker te gebruiken dan bijvoorbeeld Magister of SOM. “Geen honderden knoppen die je nooit gebruikt, maar een ELO die zich aan de school aanpast in plaats van andersom.”

Dante: “In Scholica zie je alle vakken van alle leraren met alle bestanden staan. Maar ik heb bijvoorbeeld geen muziek, dus dan hoef ik die bestanden ook niet te zien. En als een school een functie niet wil gebruiken, verdwijnt-ie gewoon. Wij willen het gewoon zo makkelijk mogelijk maken voor de gebruiker. We zijn zelf ook scholieren en werken iedere dag met zo’n ELO.”

Scholica is volgens hem ook socialer. Het is gemakkelijk om vragen te stellen aan docenten en leerlingen en de antwoorden zijn zichtbaar voor iedereen. Verder wordt het mogelijk om samenvattingen te delen.

Lees meer over Scholica op Scholieren.com en Scholica.com.

Er kan niet meer gereageerd worden op dit bericht

Berichtnavigatie