Platform #onderwijs2032 van start

Share Button

#onderwijs2032Het ministerie van Onderwijs heeft gisteren de namen bekendgemaakt van de leden van het Platform #onderwijs2032. Zij gaan onder leiding van Paul Schnabel een antwoord formuleren op de vraag welke kennis en vaardigheden leerlingen in de toekomstige samenleving nodig hebben.

De acht leden komen van binnen en buiten het onderwijs. Het zijn Renée van Eijk (lerares op Combinatie 70 in Rotterdam), Jan Verweij (leraar filosofie op het St. Odolphuslyceum in Tilburg), Martine Visser (rector Christelijke Scholengemeenschap Calvijn in Rotterdam), Theo Douma (voorzitter College van Bestuur O2G2 in Groningen), Geert ten Dam (hoogleraar Onderwijskunde aan de UvA), Ab van der Touw (ceo van Siemens Nederland) en Farid Tabarki (trendwatcher).

Dialoog

Medio november gaf staatssecretaris Dekker van Onderwijs het startschot voor een discussie over de onderwijsinhoud in het primair en voortgezet onderwijs. Veel belangstellenden – van ouders tot leraren, van studenten tot wetenschappers – zijn inmiddels het gesprek over dit onderwerp aangegaan.

Met de inrichting van het Platform #Onderwijs2032 gaat dit traject de volgende fase in. Het platform wil op een eigentijdse manier de dialoog aangaan met de samenleving. Op 12 februari worden de opbrengsten van de discussie gepresenteerd en vindt de officiële start plaats van het platform.

Berichtnavigatie