News Corp daagt Apple uit met tablet voor scholen

Share Button

amplifyAmplify, een dochter van News Corporation, het mediaconglomeraat opgericht door Rupert Murdoch, brengt een tablet voor basisscholen op de markt. De tablet moet concurreren met de  iPad van Apple.

De tablet van Amplify draait op Android en komt standaard met diverse programma’s, zoals de Encyclopedia Brittannica, Google Apps for Education en Project Noah.

Amplify maakt het docenten gemakkelijker contact te onderhouden met leerlingen. Er kan bijgehouden worden welke leerlingen aan- en afwezig zijn en het is mogelijk feedback te geven op opdrachten en lessen vorm te geven. Daarbij kunnen video’s van internet en fragmenten uit tekstboeken worden ingeladen.

Te duur

De  goedkoopste versie van de Amplify Tablet gaat 299 dollar kosten. Daarnaast is  een abonnement van 99 dollar per jaar nodig. De tablet is vooralsnog alleen bestemd voor de Amerikaanse markt.

Jim McGregor, analist bij Tirias Research, zegt op TechNewsWorld dat de tablet te duur is voor de onderwijsmarkt. Dat iPads zo populair zijn, is niet omdat scholen het gebruik ervan stimuleren.  “Het zijn leerlingen die met tablets komen, niet de scholen.”

Er kan niet meer gereageerd worden op dit bericht

Berichtnavigatie